Аналіз роботи МО

 

Аналіз  роботи   ШМО

Художньо-естетичного  циклу

За  2020-2021 навчального року

 

Методичне об’єднання вчителів художньо-естетичного циклу, до складу якого входить 3 вчителі:

1. Діденко  Інна Миколаївна – керівник ШМО, вчитель образотворчого мистецтва, І кваліфікаційна категорія;

2. Бублікова Наталія Юріївна – вчитель технологій та трудового навчання, ІІ кваліфікаційна категорія;

3. Кириєнко Світлана Іванівна – вчитель музичного мистецтва та мистецтва, І кваліфікаційна категорія,

працювали над проблемною темою: «Вивчення досвіду роботи та впровадження  інноваційних технологій у взаємозв’язку з новими  формами навчання, підвищення  результативності серед  вчителів» і ставили собі за мету:

- опанування учнями художньо-практичними вміннями та навичками, формування комплексу художніх компетенцій, що забезпечують здатність керуватися набутими знаннями та вміннями у самостійній діяльності, у процесі самоосвіти;

- розуміння учнями зв’язків мистецтва з природним, соціальним і культурним середовищем життєдіяльності людини, усвідомлення власної причетності до художніх традицій свого народу з одночасним розумінням особливостей інших національних картин світу;

- виховання культури міжнаціонального спілкування через вивчення художніх традицій народів різних країн.

Кожен член МО працював над втіленням в роботу самоосвітньої проблемної теми, яку обрали на 5 років.

1. Діденко І.М.-Розвиток творчого мислення на уроках образотворчого мистецтва, як засіб формування особистості.

2. Кириєнко С.І.Вдосконалення викладання предмету музичне мистецтво за рахунок впровадження електронної музики і її сприйняття.

4. Бублікова Н.Ю. – Формування технологічно освіченої особистості підготовленої до життя та активної трудової діяльності.

Протягом 2020/2021 н. р. було проведено 4 засідання, на яких обговорювалися напрямки роботи кожного вчителя, нормативні документи, щодо викладання предметів, участь в олімпіадах з трудового навчання. Також розглядали питання використання ІКТ на уроках художньо-естетичного циклу, заслуховували звіти про діяльність роботи вчителів (Кириєнко С.І. представила на розгляд свій опис досвіду так, як вона атестується в цьому році),  відвідували та аналізували уроки (Кириєнко С.І. зробила самоаналіз проведеного відкритого уроку мистецтва, проведеного в 11 класі в рамках атестації), вчителі обмінювалися передовим досвідом, обговорювали план роботи на наступний рік.

У період між засіданнями з учнями проводилися індивідуальні консультації, працював вокальний гурток «Колорит», учасники якого на чолі з керівником Кириєнко С.І. взяли участь у онлайн фестивалі «Україна – це ми», де стали дипломантами. Члени МО підвищували свій професійний рівень шляхом самоосвіти, опрацьовували фахову методичну літературу. Кириєнко С.І. у жовтні взяла участь у науково-практичній конференції (тези).

Вчителі пробуджували інтерес до навчання, давали певну систему знань з своїх предметів,вели роботу з обдарованими учнями і залучали їх до участі у конкурсах з образотворчого мистецтва та трудового навчання:

1. Всеукраїнський заочний конкурс фотоаматорів «Моя країна-Україна» 2 учня

Учасники: Діденко Владислав - 7кл.-І місце «Памятки архітектури» керівник Діденко І.М.

                   Сеньків  Вікторія - 6кл.-ІІ місце

2. Конкурс «Берегиня роду українського»  - 9 учнів

Вознюк Кіріл «Символ життя» - 5кл., Шульгаєвич Аліна «Писанка символ життя» - 9кл., Сеньків Вікторія «Надійка-оберіг» - 6кл., Кизименко Олексій «В чистім полі кінь гуляв - 6кл., Возню Кіріл «Квітка сну і мрій» - 5 кл.

3. Конкурс «Світ орігамі» - 6 учнів

Вознюк Кіріл «Світ навколо нас» - 5кл., Мосейко Анастасія «Голубка біла ти лети, у світ де буде мир у небі голубому»

4. Конкурс «Квітуча Україна» -10 учнів

Бурцева Злата «Дівчина квітка» - 5кл., Борисенко Інна «Які дивовижні ці квіти» -7кл.,Лисенко Юрій «Візьму я в руки хліб духмяний» - 5кл

5. Конкурс «Я хочу жити в якісному світі» - 8 учнів

Марченко Марія - 6 кл., Маєцька Ксенія - 6 кл., Якименко Юлія - 7кл., Лисенко Юрій - 5 кл., Кікалов Артем - 10 кл.

6. Конкурс «Космічні фантазії » - 10 учнів

7. Конкурс «Казкова феєрія» - 10 учнів

Сеньків Вікторія - 6 кл., Маєцька Ксенія - 6кл., Єськова Вікторія - 6кл., Безверхий Артем - 6кл., Обрезков Андрій - 6кл.

9. Участь в обласній благодійній акції «З любов’ю до Героя» - 12 учасників

10. «Охорона праці-очима дітей Маєцька Ксенія-6кл,Кисс Катерина-6кл,Шовкопляс Тетяна-6кл

11. «Український сувенір» -Сеньків Вікторія -6кл.,Маєцька Ксенія-6кл,Мосейко Анастасія

12. «Знай і люби свій край»Маєцька Ксенія-6кл,Безверхий Артем-6кл.

13. «Великодні писанки»-учні 6,7кл.Безверхий Артем-6кл,Старченко Марія-7кл

14. «Шляхами мужності славетних козакі
-Діденко Владислав-7кл.

15. «Арт-Хортиця»Маєцька Ксенія-6кл,Шовкопляс Тетяна-7кл,Яндола Анастасія-7кл,Заруденська Даря-7кл,Якименко Юлія-7кл,Кікалов Артем-10кл

Переможці  конкурсів

«Я хочу жити в якісному світі»

І- місце Якименко Юлія, Вознюк Кіріл

ІІІ-місце Маєцька Ксенія

. Всеукраїнський заочний конкурс фотоаматорів «Моя країна-Україна» 2 уч.

   Учасники: Діденко Владислав-7кл. І місце –керівник Діденко І.М. «Памятки архітектури»

                       Сеньків  Вікторія- 6кл.ІІ місце-керівник Гринь А.А. «Жанрове пано»

Конкурс «Великодні писанки»-учні 7,6кл.

-Безверхий Артем-6кл.-ІІІ місце, -Старченко Марія-7кл.-ІІ м

Конкурс «Арт-Хортиця-керівник Діденко І.М.

-Шовкопляс Тетяна-6кл,Яндола Анастасія-7кл.-ІІІ місце, Кікалов Артем-10кл.-ІІІ місце,

Конкурс «Український сувенір»

-Сеньків Вікторія -6кл.-ІІ м,Маєцька Ксенія-6кл.-ІІІ місце,Мосейко Анастасія-11кл,-І місце.

Конкурс «Знай і люби свій край»Маєцька Ксенія-6кл,(ІІІмісце)Безверхий артем-6кл,(ІІІмісце). «Шляхами мужності славетних козаків-Діденко Владислав-7кл. Вчитель музичного мистецтва  Кириєнко Світлана Іванівна взяла участь в конкурсі «Берегиня роду –українського»

_ Бублікова Наталья Юріївна прийняла участь в конкурсах «Український сувенір»-Ім.

«Знай і люби свій край»-І та ІІ місце.

Діденко Інна Миколаївна Взяла участь в конкурсах:

-«Шляхами мужності славетних козаків»

- «Арт-Хортиця»ІІІ місце

- Конкурс фотоаматорів «Моя країна Україна»-І місце.

-Космічні фантазії

- Я хочу жити в якісному світі

Перспективи та пропозиції розвитку  художньо-естетичного циклу
Важливим завданням художньо-естетичного виховання в школі є формування культури почуттів учнів як необхідної частини їх духовної культури, збагачення їх емоційно-естетичного досвіду, інтересів, поглядів у процесі спілкування з мистецтвом та розвиток універсальних якостей творчої особистості.

Саме предмети художньо – естетичного циклу спрямовані на те, щоб відкрити в дитині найпотаємніші, найтонші
  почуття. Саме музичне мистецтво та художня культура є тими шкільними предметами ,які дають можливість дитині для творчості, для самостійного пошуку, для висловлення свого власного бачення світу.

Уроки художньо-естетичного циклу найкраще сприяють виявленню та розвитку творчих здібностей учнів. На цих уроках діти швидко захоплюються новою ідеєю і починають творити – вводити свої новації, зміни, доповнення – і задоволені тим, що зробили. Але не можна розглядати творчість як самостійний етап уроку. Вона повинна гармонійно поєднуватись з іншими видами діяльності на уроці та якнайширше запроваджуватися у навчальний процес.

Актуальність проблеми «Формування креативних здібностей на уроках художньо-естетичного циклу засобами використання інноваційних технологій» полягає в ефективному впливі на процес навчання і важливості для встановлення творчої особистості в цілому. Музика, художня культура, етика – предмети, які я викладаю, сприяють формуванню творчості, креативності, гнучкості мислення, розвитку художньо-образного мислення, аналітичного, логічного, критичного мислення; розвитку духовності, моральності; виховують любов, повагу до національних традицій, звичаїв, історії українського народу та народів світу.

                                                   

 Аналіз  роботи   ШМО

Художньо-естетичного  циклу

За І семестр 2021-2022 навчального року

 Методичне об’єднання вчителів художньо-естетичного циклу, до складу якого входить 3 вчителі:

1. Діденко  Інна Миколаївна – керівник ШМО, вчитель образотворчого мистецтва, І кваліфікаційна категорія;

2. Патана Вікторія Олександрівна – вчитель музичного мистецтва та мистецтва, І кваліфікаційна категорія.

3.Білик Марія Олександрівна – вчитель трудового навчання,спеціаліст.

ШМО працювало над проблемною темою: «Вивчення досвіду роботи та впровадження  інноваційних технологій у взаємозв’язку з новими  формами навчання, підвищення  результативності серед  вчителів» і ставили собі за мету:

- опанування учнями художньо-практичними вміннями та навичками, формування комплексу художніх компетенцій, що забезпечують здатність керуватися набутими знаннями та вміннями у самостійній діяльності, у процесі самоосвіти;

- розуміння учнями зв’язків мистецтва з природним, соціальним і культурним середовищем життєдіяльності людини, усвідомлення власної причетності до художніх традицій свого народу з одночасним розумінням особливостей інших національних картин світу;

Кожен член МО працював над втіленням в роботу самоосвітньої проблемної теми, яку обрали на 5 років.

1. Діденко І.М.Розвиток творчого мислення на уроках образотворчого мистецтва, як засіб формування особистості».

2.Патана В.О–«Формування ключових компетентностей учнів,як умова якісної освіти»

4.Білик М.О. –«Розвиток креативного потенціалу учнів,як засіб формування компетентної та творчої особистості»

Протягом І семестру 2021р.було проведено 3 засідання.Перше засідання проведено 31.08.21р.на тему «Пріорітетні завдання методичної роботи на І семестр 2021р»Друге засідання проведено 19.10.2021р. на тему «Формування творчої особистості в умовах сучасної освіти».Третє засідання проведено 21.12.2021р.на тему: «Нестандартні уроки як форма розвитку креативності учнів».  На засіданнях обговорювалися напрямки роботи кожного вчителя, нормативні документи, щодо викладання предметів,критерії оцінювання,використання народної творчості на уроках художньо-естетичного циклу,про організацію роботи з обдарованими учнями, участь в конкурсах. Також розглядали питання використання ІКТ на уроках художньо-естетичного циклу,розглядалися питання «Компитентністьучнів на уроках художньо-естетичного циклу» заслуховували звіти про діяльність роботи вчителів,виконання навчальних програм та аналіз роботи МО за І семестр 2021р.,зачитувалися та обговорювалися доповіді на засіданнях, вчителі обмінювалися передовим досвідом, обговорювали план роботи на наступний рік.

У період між засіданнями з учнями проводилися індивідуальні консультації,підготовка до конкурсів. Члени МО підвищували свій професійний рівень шляхом самоосвіти, та опрацьовували фахову методичну літературу.Діденко Інна Миколаївна пройшла курси ЗІППО підвищення кваліфікації «НУШ 5клас-мистецтво»,прийняла участь в вебінарі на тему: «Особливості оцінювання та взаємооцінювання на уроках художньо-естетичного циклу» ТОВ «На Урок».Разом з учнями прийняла участь в конкурсах «Збережемо Україну разом» та «Народна іграшка» та «Я малюю Україну я малюю рідний край».Білик Марія Олександрівна приймала участь в вебінарах «Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання» та «Створюємо навчальні комікси та мультфільми у ToonyTool»ТОВ «Всеосвіта» Разом з ученицею Рябоконь Анастасією прийняла участь в конкурсі «Козацькими стежками»та  посіли ІІ місце. А також Марія Олександрівна зареєстрована на курси підвищення кваліфікації «Трудове навчання та технології»17.01.2022-04.02.2022р. Патана Вікторія Олександрівна. Вчителі пробуджують у дітей інтерес до навчання, дають певну систему знань з своїх предметів, залучають їх до участі у конкурсах,ведуть роботу з обдарованими учнями.

Обдарований учень-той,хто має високий ступінь здібностей,розвинуте абстрактне мислення,дуже активний,ставить високі вимоги до себе,наполеглевий в досягнені результату,в навчанні з предметів художньо-естетичного циклу досягають успіхів,що дає їм задоволення.

З образотворчого мистецтва це-Лисенко Юрій-6кл,Барчук Стефанія-6кл,Кікалова Анастасія-6кл,Подтепа Софія-5кл,Захарченко Надія-5клас,Маєцька Ксенія-7клас,Вовк Тетяна-7кл,Шовкопляс Тетяна-7клас.

З трудового навчання-Дем’янюк Даря-5кл,Федина Ліза-5клас,Кизименко Тихон-5 клас,Подтепа Софія-5 клас,Рябоконь Анастасія-6клас,Сеньків Вікторія-7клас,Шовкопляс Тетяна-7 клас.

З музичного мистецтва це-

Учні Розумівської школи активно приймали участь в різноманітних конкурсах:

1.Конкурс «Збережемо Україну разам» учасники-Федченок Микола-5кл,Захарченко Надія-5кл,Барчук Стефанія-6кл,Лисенко Юрій-6кл,Маєцька Ксенія-7кл,Шовкопляс Тетяна-7кл,Діденко Владислав-8кл,Кікалов Артем-11кл.

2. Конкурс «Народна іграшка»-Сеньків Вікторія-7кл,Діденко Владислав-8кл.

3.Конкурс «Моя мрія»-Сеньків Вікторія-7кл,Якименко Юлія-8кл,Циганок Володимир-10кл.

4.Конкурс ДСНС-очима дітей та «обери життя» Бурцева Злата-6кл,Вознюк Кіріл-6кл,Серік Мирослав-6кл,Шовкопляс Тетяна-7кл.

5.Конкурс «Козацькими стежками» Рябоконь Анастасія-6кл,-ІІ місце.

6.Конкурс «Космічні фантазії»приймали участь учні початкової ланки 3 класу-керівник Безсмертна Лариса Іванівна та учні 4 класу керівник Русанова Людмила Вікторівна.

7.Конкурс «Барви козацької Хортиці»декоративно-ужиткове мистецтво Якименко Юлія-8кл.

8.Конкурс «Новорічна композиція»-Мосейко Олексій-7кл,Кизименко Олексій-7кл.        9.Конкурс «Новорічний креатив»-Подтепа Софія-5кл,Кизименко Тихон-5кл,Федіна Ліза-5кл,Вознюк Кіріл-6кл,Безверхий Артем-7кл,Лошкай Кирило-7кл,Обрезков Андрій-7кл,Якименко Юлія-8кл,Старченко Марія-8кл,Воскобоєв Максим-9кл,Шульгаєвич Аліна-10кл.Такі конкурси були проведені в І семестрі 2021р,а результативність  очікуємо.

Вчителі нашого МО постійно стежать за новинками методичної літератури, цікавляться досвідом роботи інших вчителів,авторськими розробками уроків,використовують різноманітні джерела інформації для ефективної роботи.

Завдання МО художньо-естетичного циклу на наступний 2022 н.р.

·       вивчення, впровадження перспективного педагогічного досвіду. Узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності;

·       створення умов для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності вчителів. Здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів;

·       забезпечення засвоєння і впровадження найбільш ефективних технологій, методик і технік навчання та виховання школярів;

·       конкретне відбиття загальнодидактичних, загальнопедагогічних, психологічних положень стосовно конкретного курсу, розділу, теми, уроку або виховного заходу;

·       забезпечення сприятливих умов для досягнення учнями рівня освіченості відповідного ступеня навчання; для розвитку потенційних можливостей учнів з урахуванням їх пізнавальних інтересів і нахилів;

                                                                   Аналіз роботи ШМО

                                                              за І та ІІ семестр 2021-2022н.р.                          

Протягом І та ІІ семестру 2021/2022 н.р. було проведено 5 засідань.Три засідання в першому семестрі та два в другому. Перше засідання проведено 31.08.2021 на тему «Пріорітетні завдання методичної роботи на І семестр 2021/2022 н.р.» Друге засідання проведено 19.10.2021 на тему «Формування творчої особистості в умовах сучасної освіти». Третє засідання проведено 21.12.2021 на тему: «Нестандартні уроки як форма розвитку креативності учнів».Четверте засідання проведено10.02.2022р на тему: « Сучасті технології розвитку предметних компетентностей учнів на уроках художньо-естетичного циклу» Де розглядали сучасні методи формування мистецьких компетентностей учнів.Пяте онлайн-засідання проведено 19.05.2022р.на тему «Підсумки роботи шмо за 2021-2022н.р. На засіданнях обговорювалися напрямки роботи кожного вчителя, нормативні документи, щодо викладання предметів, критерії оцінювання, використання народної творчості на уроках художньо-естетичного циклу, про організацію роботи з обдарованими учнями, участь в конкурсах. Також розглядали питання використання ІКТ на уроках художньо-естетичного циклу, розглядалися питання «Компетентність учнів на уроках художньо-естетичного циклу», заслуховували звіти про діяльність роботи вчителів, виконання навчальних програм та аналіз роботи  МО за І та ІІ семестр 2021/2022 н.р., зачитувалися та обговорювалися доповіді на засіданнях, вчителі обмінювалися передовим досвідом, обговорювали план роботи на наступний 2022-2023 рік.

У період між засіданнями з учнями проводилися індивідуальні консультації, підготовка до конкурсів. Члени МО підвищували свій професійний рівень шляхом самоосвіти, та опрацьовували фахову методичну літературу.

Діденко Інна Миколаївна пройшла курси підвищення кваліфікації у КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти «Нова Українська Школа:Адаптаційний цикл базової середньої освіти.Курс І Мистецька галузь»( 30 год), взяла участь у вебінарі на тему: «Особливості оцінювання та взаємооцінювання на уроках художньо-естетичного циклу» ТОВ «На Урок». А також  прийняла участь в вебінарі на тему: « Цифрова та інформаційна безпека учасників освітнього процесу закладів освіти під час дії воєнного стану». Разом з учнями взяла участь в конкурсах «Збережемо Україну разом», «Народна іграшка» та «Я малюю Україну, я малюю рідний край». «Знай і люби наш край»

Білик Марія Олександрівна викладає предмет перший рік, взяла участь у вебінарах «Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання» та «Створюємо навчальні комікси та мультфільми у ToonyTool» ТОВ «Всеосвіта»

Пройшла курси підвищення кваліфікації у КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» за освітньою програмою «Учителі трудового навчання та курсу «Технології» (75 год.)

Пройшла курси підвищення кваліфікації у КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» за освітньою програмою дистанційного тренінгу для вчителів 5-6 класів закладів загальної середньої освіти, які забезпечуватимуть реалізацію нового Державного стандарту базової середньої освіти «Нова українська школа: адаптаційний цикл базової середньої освіти. Курс І». Освітня галузь «Технології» (20 год.)

Патана Вікторія Олександрівна викладає предмет перший рік, зареєстрована на курси підвищення кваліфікації на 2022 рік при ЗОІППО по мистецтву, координує, залучає до участі у конкурсах художньо-естетичного спрямування учнів та вчителів закладу, допомагає в оформленні робіт та наданні їх на розгляд журі.

Вчителі пробуджують у дітей інтерес до навчання, дають певну систему знань з своїх предметів, залучають їх до участі у конкурсах, ведуть роботу з обдарованими учнями.

Учні протягом року активно долучалися до участі в різноманітних конкурсах:

1. Конкурс «Збережемо Україну разом» учасники - Федченок Микола - 5 кл., Захарченко Надія – 5 кл., Барчук Стефанія – 6 кл., Лисенко Юрій – 6 кл., Маєцька Ксенія - 7 кл., Шовкопляс Тетяна – 7 кл., Діденко Владислав – 8 кл., Кікалов Артем – 11 кл.

2. Конкурс «Народна іграшка» - Сеньків Вікторія – 7 кл., Діденко Владислав - 8 кл.

3. Конкурс «Моя мрія» - Сеньків Вікторія – 7 кл., Якименко Юлія – 8 кл., Циганок Володимир -10 кл.

4. Конкурс ДСНС - очима дітей та «Обери життя» Бурцева Злата – 6 кл., Вознюк Кіріл -6 кл., Серік Мирослав – 6 кл., Шовкопляс Тетяна – 7 кл.

5. Конкурс «Козацькими стежками» Рябоконь Анастасія – 6 кл., ІІ місце.

6. Конкурс «Барви козацької Хортиці» декоративно-ужиткове мистецтво Якименко Юлія – 8 кл.

7. Конкурс «Новорічна композиція» - Мосейко Олексій -7 кл., Кизименко Олексій – 7 кл.       

8. Конкурс «Новорічний креатив» -Подтепа Софія -5 кл., Кизименко Тихон – 5 кл., Федіна Ліза – 5 кл., Вознюк Кіріл – 6 кл., Безверхий Артем – 7 кл., Лашкай Кирило -7 кл., Обрезков Андрій – 7 кл., Якименко Юлія – 8 кл., Старченко Марія – 8 кл., Воскобоєв Максим – 9 кл., Шульгаєвич Аліна – 10 кл.

9.Конкурс: «Збережемо грунти рідної природи» Учасники Лисенко Юрій 6кл,Барчук Стефанія 6кл,Сеньків Вікторія-7кл,Шовкопляс Тетяна-7кл.

10.Конкурси під час дії воєного стану: «Оберіг для захисника», «Мамо я бачу війну», «Цілую руки твої я мамо», « Листівка –вишиванка» Учні 5-7 класів взяли активну участь.

Члени МО постійно стежать за новинками методичної літератури, цікавляться досвідом роботи інших вчителів, авторськими розробками уроків, використовують різноманітні джерела інформації для ефективної роботи.

Завдання МО художньо-естетичного циклу на  2022/2023 н.р.:

- вивчати, впроваджувати перспективний педагогічний досвіду. Узагальнювати та обмінюватись досвідом успішної педагогічної діяльності;

- створювати умови для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності вчителів.

- забезпечувати засвоєння і впровадження найбільш ефективних технологій, методик і технік навчання та виховання школярів.

- забезпечувати сприятливі умови для досягнення учнями рівня освіченості відповідного ступенянавчання; для розвитку потенційних можливостей учнів з урахуванням їх пізнавальних інтересів і нахилів;

 

 

 

 

 

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий